Ons Verhaal

1898

Overgrootvader Jozef Huysmans vestigt zich in 1898 als barbier in ‘Moll’. In zijn vrije uren vervaardigt hij werkkledij voor zijn klanten. Stilaan bekwaamt hij zich hierin en na enkele jaren is hij een gekend kleermaker. Hij legt een grote voorraad stoffen aan (tissu) en in het toen nog verfranste Vlaanderen raakt hij bekend onder de naam ‘Tisser’. In het pand op Rozenberg 15, openen Jozef en zijn vrouw een winkel waar ook hoeden en petten worden verkocht. In het atelier werken twintig mannen en vrouwen die uitmuntend vakwerk leveren.

1920

Zoon Charel trekt naar Parijs om er ‘de coupe’ te leren – een unicum in die periode – en wordt een gerenommeerd kleermaker.

1959

De zaak komt in handen van neef Jos die, samen met zijn vrouw, een nieuwe winkel op het laar opent. Parallel met de ontwikkeling van Mol aan de vooravond van de Golden Sixties, kende ‘den Tisser’ een grote bloei. 
Van dan af wordt ook dameskleding verkocht en in 1967 verhuist de herenafdeling naar een groter pand op het Laar 27.

1972

Met het vaste voornemen om de familietraditie verder te zetten komen de kinderen Paul, Jan en Annemie in de zaak. Ook voor hen blijven klasse en kwaliteit de pijlers van een succesvol bedrijf.

1998

We naderen een nieuw millenniumen en zijn vastbesloten de opgebouwde reputatie te handhaven. In de zaak heerst een aangename sfeer, waar iedereen met een goede smaak zich thuisvoelt. Klassieke kleding is onze standaard-referentie maar het aangeboden gamma is veel ruimer. Sportieve stadskledij of vrijetijdskleding wordt u aangeboden tegen de prijs-kwaliteitsverhouding.
Vriendelijk verkoopsters belichamen op professionele wijze de ziel van het huis. Vakkundig adviseren zij u, terwijl een eigen atelier garant staat voor individuele aanpassingen en een perfecte afwerking. Daarnaast wordt ook het maatwerk opnieuw belangrijker.
Wilt u kennismaken met al deze waarden die wij sedert meer dan 100 jaar bieden, kom u dan laten overtuigen in onze zaak waar wij, met de inzet van onze hele ploeg, u volledig ten dienste staan, en kledingverkoop tot een kunst verheffen.